5 gode grunner til at bedrifter bør ha gratis WiFi til kundene sine

Social WiFi 2

89% av oss nordmenn eier og bruker en smarttelefon. Vi bruker nett på mobil og nettbrett til alt fra å høre på musikk på trening, finne ut hvordan vi kan komme oss fra a til b, tå prate med venner, dele bilder og mye mer. Vi er vant med å kunne bruke internett når som helst og hvor som helst og det gjør oss komfortable å vite at vi har dette i lomma til enhver tid. Å tilby kundene dine gratis nettverk er hyggelig for kundene og kan være gull verdt for deg og bedriften din. Her får du noen grunner til hvorfor vi anbefaler å tilby kundene dine gratis WiFi.

 

  1. Kundene skal ha det hyggelig
    Mange pendler til og fra jobb hver dag og er avhengig av nett på toget for å kunne jobbe, andre vil gjerne bli underholdt og se på film. Hvis du pendler fra for eksempel Fredrikstad til Oslo ville det blitt ganske dyrt å betale for tiden du bruker på surfing. Å gi kundene dine gratis WiFi er å gi dem en bedre opplevelse når de besøker bedriften din, og det setter folk stor pris på.
  2. ”Alle har det”
    Du trenger ikke nødvendigvis tilby noe ”bare” fordi konkurrentene dine gjør det, men det kan noen ganger være lurt å slenge seg på bølgen likevel. Når alle tilbyr gratis WiFi som en ekstra gode for kundene og du velger å ikke gjøre det, kan det telle negativt. Hvis venninnegjengen skal møtes på café og sitte der noen timer ønsker de heller å sitte på caféen som tilbyr det lille ekstra helt uten å koste dem noe.
  3. Tilgjengelighet
    Halvparten av befolkningen er på Facebook. Det er ikke utenkelig at mange av dem kunne blitt nye kunder hos deg, men da må de vite at du finnes og hva du har å by på. Å lage en bedriftsprofil på Facebook er enkelt og helt gratis og kan brukes til å gjøre bedriften mer synlig. Bruk siden til å vise hvem bedriften er og hva dere driver med, og svar på henvendelser. Det tar tid og ressurser å markedsføre seg i sosiale medier, men det er mange fordeler ved det. Heldigvis er det mulig å få gjort dette automatisk gjennom et Social WiFi. Social WiFi er et litt smartere gjestenettverk der kundeinformasjon automatisk innhentes og kan brukes til å sende ut info til kundene.
  1. Du kan sende kundene tilbud
    Med Social WiFi kan du sende kundene kuponger, tilbud, invitasjon til arrangementer og mye mer. Det fungerer helt automatisk uten at du trenger å gjøre noe som helst. Du kan bestemme når og hvordan du vil sende ut tilbud.
  2. Du kan ta imot tilbakemeldinger. Det kundene mener er det som betyr noe.
    Når kundene dine bruker gjestenettverket ditt kan de bli introdusert for hjemmesiden din eller bedriftens profil i sosiale medier og du kan enkelt oppfordre dem til å gi en tilbakemelding, svare på meningsmålinger eller til å rate bedriften din. Når du får mange gode ratings fra kundene, øker det sjansen for at potensielle nye kunder oppfatter bedriften som et trygt valg og velger å handle hos deg. Her kan du også raskt oppfatte dersom kundene misfornøyd med bedriften og kan rette det raskt opp.

 

Ta gjerne kontakt med oss hvis du vil høre mer om- eller bestille Social WiFi til din bedrift, så hjelper vi deg med glede!