Nye funksjoner på plass i huskelisten

Photo by Glenn Carstens-Peters on Unsplash

Google ruller i disse dager ut nye og etterspurte funksjoner i huskelisten på G Suite. Her kan du lese om nyheten og hvordan du tar disse i bruk.


Hva er nytt?

Tre nye funksjoner er på plass i huskelisten til G Suite. Nå kan du:

  • Angi dato og klokkeslett for oppgavene dine og motta varsler
  • Opprette oppgaver som skal bli gjentatt
  • Importere påminnelser til huskelisten


Hvorfor bør du sjekke det ut?

Huskelisten til G Suiten er en super måte å få en god oversikt på hvilke ting du skal gjøre og hva du må huske i løpet av en arbeidsdag. De nye funksjonene gjør at du også kan holde oversikt på tidsfrister som er knyttet til hver oppgave. I tillegg kan du importere påminnelser fra kalenderen, som er supert for aktiviteter som er like hver uke eller måned. 

Om du allerede bruker G Suite er det kjempelurt å sjekke ut de nye oppdateringene som Google kommer med, rett og slett siden G Suite er laget med utgangspunkt i hvordan du kan jobbe mer smart og effektivt. Endringene som de har kommet med nå er basert på tilbakemeldinger fra brukere om hvordan huskelisten i G Suite kan bli enda bedre.


Hvordan tar du de nye funksjonen i bruk?

Google er i gang med å legge til de nye oppdateringene de kommende dagene og blir tilgjengelig for alle brukere av G Suite. For å ta i bruk de nye oppdateringene er det bare å følge oppskriften under, dette kan du gjøre helt selv og trenger ikke hjelp av en G Suite-administrator.


Legge til dato/klokkeslett og gjentatte oppgaver:

  • Legg til en ny oppgave eller redigere en eksisterende oppgave i huskelisten. Der vil du finne “Legg til dato/klokkeslett”.
  • Etter å ha trykket på dette feltet kan du legge til dato, klokkeslett og gjentakelse av oppgaven.
  • Om du har aktivert huskelisten også på Google kalender vil oppgavene som du nå har lagt inn tidspunkt på også bli vist i kalenderen din

Repeat Task (2)

 


Importere påminnelser fra kalenderen:

  • Når du åpner huskelisten kan du trykke på de tre prikkene øverst og deretter velge å kopiere inn påminnelser fra kalenderen din og over i huskelisten.

Add Reminders (1)

Vi håper at du har lyst å teste ut de nye funksjonene, slik at du får enda mer ut av din G Suite-opplevelse. Her kan du lese mer om oppdateringen fra Google sin G Suite blogg. 

Har du lyst å vite mer om G Suite – meld deg på vårt nyhetsbrev her: