Om du allerede har G Suite-pakken fra Google, så har du selvsagt også tilgang til Google Meet. Vi har testet ut hvordan det er å bruke det som en webinarplattform, slik at du kan få mest mulig ut av pakken din.
Når man skal ha et webinar må man både ha fokus både på det faglige innholdet, men også sørge for at alt det praktiske rundt webinaret funker som det skal. Google Meet er superlett å bruke både for deg og for deltakerne. Når du oppretter møtet får du en link du kan dele med deltakerne. Da er det bare for dem å klikke seg inn på linken for å delta på webinaret. Enklere blir det ikke, verken for deg eller for deltakerne.
For å filme deg selv og snakke direkte med dem som er på webinaret, så kan du gjøre dette med å bruke webkameraet på pcen din. Samtidig så er det kjempelett å vise en presentasjon fra skjermen din, som du kan snakke om til deltakerne.
Det siste du vil er at bildet skal fryse og lyden forsvinne, slik at hele webinaret går i sort. Da kommer deltakerne til å få en skikkelig dårlig opplevelse. Google Meet er et utrolig stabilt verktøy å bruke, slik at dette ikke er noe som du trenger å bekymre deg for.
Som sjef for webinaret kan du enkelt sette mikrofonen til deltakerne på lydløs, slik at dere kan kommunisere via chatfunksjonen i Google Meet. For deg som skal holde et webinar blir dette veldig ryddig, samtidig som du kan svare på spørsmål underveis.
Om du har G Suite Enterprise-utgaven så kan du enkelt ta opp webinaret og dele dette i etterkant. Dette er en kjempeflott måte å dele innhold både med de som deltok på webinaret for en oppsummering eller for de som var interessert, men ikke hadde mulighet til å delta.
Vil du vite mer om G Suite? Ta kontakt med oss på salg@ayr.no for å sette opp en gratis konsultasjon på hvordan G Suite kan hjelpe din bedrift.