Om du planlegger å kjøpe G Suite til bedriften din, så kan enten kjøpe det direkte fra Google eller du kan velge å bruke en Google Partner. Når prisen for produktet er det samme, hva er egentlig forskjellen?
Det er 3 forskjeller som utmerker seg når det gjelder å kjøpe G Suite fra en Partner og ikke direkte fra Google. Det er hjelp med implementering, teknisk support og betalingsmetode.
En Google Partner vil gi konsultasjon i forbindelse med implementeringen av G Suite i bedriften og vil gi råd om selve prosessen. Mens kjøper du direkte fra Google må du sette opp G Suite alene og sørge for at den fungere som den skal uten bistand. Har du erfaring med implementering av G Suite, og er kjent med innstillingene, kan du kjøpe direkte fra Google.
Kjøper du G Suite via en Partner og har tekniske problemer etter implementeringen kan du få teknisk support fra forhandleren, både via telefon, e-post, chat eller hangout. Du kan også booke kursing i G Suite fra en Partner, slik at bedriften kommer raskt i gang med de nye funksjonene og måten å jobbe på. Kjøper du G Suite direkte fra Google får du ikke ettersalgssupport, og du må finne løsninger på problemene selv. Hvis du ikke har kunnskap og teknisk ferdighet med e-postsystem, så anbefales det å bruke en Partner. Hvis det oppstår problemer kan du få hjelp umiddelbart fra din lokale Google Partner.
Her kan du lese mer om kurs og kundeservice.
Om du vil betale med kort eller faktura for G Suite er en forskjell på å bruke Google Partner eller handle direkte. Handler du direkte fra Google vil du legge inn et bankkort og blir trukket måndtlig. Vil du heller få faktura for produktet, så er det smart å bruke en Partner.
Om du har kjøpt G Suite direkte fra Google og ønsker å bytte til en Google Partner, så er dette enkelt for oss å ordne. Ta kontakt med oss i AYR AS - og vi vil hjelpe deg med overføringen.